طراحی گرافیک
خانهطراحی گرافیک
طراحی گرافیک، تلفیق هنر، احساس و تکنیک

طراحی گرافیک یک هنر باستانی است؛ که قدمت آن به نقاشی های غارهای متعلق به ۱۷۰۰۰ سال پیش برمی گردد. طراحی گرافیک یا گرافیک دیزاین، به عنوان یک واژه که از صنعت چاپ دهه ۱۹۲۰ نشأت میگیرد و دامنهای از فعالیتها از جمله ایجاد لوگو را پوشش میدهد، جذابیت زیبایی شناسی و جذب مخاطب را با استفاده از تصاویر، رنگ و تایپوگرافی به دست آورده است.
هر چند که عصر دیجیتال مستلزم طراحی با نرمافزارهای تعاملی است، اما طراحی گرافیک همچنان حول اصول خاصی میچرخد. برخورد صحیح با کاربران در نگاه اول بسیار مهم است. در استخدام طراح گرافیک پروژه ای یا حضوری باید به نحوه تعامل با کاربر یا مخاطب و سبک طراحی گرافیست توجه ویژه ای کرد.
شما به عنوان یک طراح گرافیک باید درک محکمی از نظریه رنگ (روانشناسی رنگ ها) داشته باشید. انتخاب رنگ نه تنها باید منعکسکننده هدف باشد، بلکه باید انتظارات کاربران (به عنوان مثال، قرمز برای هشدار) را هم باید در نظر بگیرد. اغلب، طراحان گرافیک باید توجه کنند که زیباییشناسی کار چگونه با انتظارات کاربران مطابقت داشته و قابلیت استفاده را، در یک تجربه روان و بدون مشکل با پیش بینی نیازها و ذهنیت آنها، افزایش دهد. در ادامه به بررسی هشت نوع طراحی گرافیک می پردازیم.
.
.
.
.
.
.
طراحی گرافیک برای برندینگ

استخدام گرافیست یک قدم بزرگ در ساخت هویت بصری و برندینگ است. برند، رابطه بین یک کسب و کار یا سازمان و مخاطبین آن است. هویت برند این است که سازمان به چه نحوی شخصیت، لحن، باطن و همچنین احساسات و تجربیات خود را با مخاطب به اشتراک می گذارد.
تعریف طراحی هویت بصری، دقیقا همین است: «عناصر بصری در طراحی گرافیک، هویت و اصالت برندی که به عنوان یک چهره عمل میکند را از طریق تصاویر، شکل و رنگ به مخاطبان ارائه می دهند.»
طراحان گرافیک هویت بصری باید یک دانش کلی از انواع طراحی گرافیک داشته باشند؛ تا عناصر طراحی که در تمام رسانه های دیداری مناسب هستند را خلق کنند. آنها همچنین به مهارت های ارتباطی عالی، مفهومی و خلاقانه و علاقه به تحقیق درباره صنایع، سازمانها، گرایشها و رقبا نیاز دارند، تا در کار خود موفق شوند.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بازاریابی و طراحی گرافیک تبلیغاتی

وقتی بیشتر مردم به طراحی گرافیک فکر میکنند، در اصل به طراحی های ایجاد شده برای بازاریابی و تبلیغات می اندیشند. شرکتها به تلاش های بازاریابی موفق برای بهره برداری از فرآیند تصمیم گیری پرسونای مخاطب خود وابسته هستند.
بازاریابی بزرگ، افراد را براساس نیازها، آگاهی و رضایت که در مورد محصول، خدمات و یا برند دارند، درگیر میکند. از آنجا که مردم همیشه محتوای تصویری را جذاب تر از صوت یا نوشته می دانند، طراحی گرافیک به سازمانها کمک میکند تا به شکلی موثرتر با مردم یا دیگر سازمان ها و شرکت ها ارتباط برقرار کنند.
طراحان بازاریابی با مالکان، شرکتها، مدیران، یا متخصصین بازاریابی برای ایجاد استراتژی های بازاریابی کار میکنند. آنها ممکن است به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک تیم خلاق با یکدیگر همکاری داشته باشند. طراحان میتوانند در یک نوع خاص از رسانه (برای مثال خودرو یا تبلیغات مجله) یا ایجاد یک مجموعه گسترده از برای چاپ، دیجیتال، و فراتر از آن تخصص داشته باشند. این طراحی در حالی که به طور سنتی محور چاپ می شود، به ویژه برای بازاریابی محتوا، هم مورد استفاده قرار می گیرد.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
نمونه هایی از طراحی گرافیک تبلیغاتی و بازاریابی را می توان در موارد زیر یافت

۱ کارت پستال و آگهیها
۲ تبلیغات مجله و روزنامهها
۳ طراحی پوستر، بنرها و بیلبورد
۵ بروشورها ( به صورت چاپی و یا دیجیتال)
۶ تبلیغات رسانه های اجتماعی
۷ و غیره ..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
طراحی گرافیک رابط کاربری سایت و اپلیکیشن

رابط کاربر، در حقیقت نحوه تعامل کاربر با یک وسیله یا برنامه است. طراحی رابط کاربری فرآیند طراحی یک واسطه میان برنامه و شخص برای ایجاد سهولت استفاده و ارائه یک تجربه کاربر پسند است. به عنوان مثال می توان سیستم عامل DOS و ویندوز را از نظر رابط و تجربه کاربری مقایسه کرد. محبوبیتی که ویندوز در بین مردم به دست آورده است را، نمی توان با DOS مقایسه کرد.
رابط کاربری شامل تمام چیزهایی است که شخص با آن تعامل دارد مانند صفحه کلید، یا ماوس. اما در زمینه طراحی گرافیک، طراحی رابط کاربر بر روی تجربه بصری شخص و طراحی عناصر گرافیکی صفحه مانند دکمهها، منوها، و غیره تمرکز دارد.
طراحان رابط کاربری در برنامههای کامپیوتر های رومیزی، برنامه های تلفن همراه، طراحی رابط کاربری سایت و برنامه های وب و بازی ها تخصص دارند. آنها با UX (تجربه کاربر) که نحوه کار برنامه را مشخص میکنندو UI توسعه دهندگان رابط کاربر (که کد را مینویسند) کار میکنند.
نمونه های این زمینه را می توان شامل موارد زیر دانست:
۱ طراحی صفحه وب
۲ طراحی تم (Word Press، Shopify، و غیره)
۳ رابطهای بازی و گیم
۴ طراحی برنامه و اپلیکیشن
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
صفحه بندی نشریه و انتشارات

محصولات انتشاراتی قطعات بزرگی در دسترسی هستند که، از طریق توزیع عمومی با مخاطب ارتباط برقرار می کنند. آنها به طور سنتی یک رسانه چاپی محسوب می شوند. برای درک بهتر می توانید کتاب، روزنامه، مجله و کاتالوگ ها را در نظر بگیرید. با این حال، اخیرا افزایش قابل توجهی در نشر دیجیتال صورت گرفته است.
طراحان گرافیکی که در انتشارات کار میکنند با ویراستاران و ناشران فعالیت کرده، تا چیدمان کتاب یا روزنامه مورد نظر را با استفاده از تایپوگرافی با دقت انتخاب کرده و آنها را به یک اثر هنری تبدیل کنند؛ که شامل عکاسی، گرافیک و تصاویر است. طراحان چاپ ممکن است به عنوان فریلنسر ها، یا به عنوان اعضای یک آژانس طراحی گرافیک یا در خانه به عنوان بخشی از یک شرکت انتشاراتی مشغول به کار باشند.
طراحان چاپ باید مهارت های ارتباطی، چیدمان و مهارت های سازمانی عالی داشته باشند. علاوه بر تخصص طراحی گرافیک، آنها نیاز به درک مدیریت رنگ، چاپ و نشر دیجیتال دارند.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
طراحی پکیج و بسته بندی

اغلب محصولات به نوعی بسته بندی برای محافظت و آماده سازی برای ذخیرهسازی، توزیع و فروش نیاز دارند.
در طراحی گرافیک بسته بندی میتوان مستقیما با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کرد؛ که آن را به یک ابزار بازاریابی بسیار با ارزش تبدیل میکند. هر جعبه، بطری و کیسه، یا هر قوطی، و ظرفی یک داستان برای بازگویی دارد که آن را جذاب یا ناخوشایند می کند.
طراحان بستهبندی مفاهیم را خلق میکنند، مدل های مختلف را توسعه داده و فایل های آماده چاپ برای یک محصول ایجاد میکنند.
این نوع طراحی گرافیک به دانش تخصصی فرآیندهای چاپ و درک قوی طراحی صنعتی و تولید نیاز دارد. از آنجا که طراحی بسته بندی به بسیاری از رشته ها مربوط است، برای طراحان این رشته بعید نیست که خود را در حین عکاسی، و یا ایجاد هویت بصری یک برند بیابند.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
طراحی موشن گرافیک

ساخت موشن گرافیک نیازمند تسلط بر ابزارها و تکنیک های گرافیکی و هنریست. به بیان ساده، موشن گرافیک تصاویر در حال حرکت هستند.
این تصاویر میتوانند شامل انیمیشن، صدا، تایپوگرافی، عکسبرداری، ویدیو و دیگر موارد مورد استفاده در رسانه های آنلاین، تلویزیون و فیلم باشند.
محبوبیت این حوزه و به طور کلی ساخت انیمیشن در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. چرا که فنآوری بهبود یافته و محتوای ویدئو تحولی نو در زمینه تولید محتوای مفید و مخاطب محور پیدا کرده است.
«طراحی موشن گرافیک» یک تخصص جدید برای طراحان حوزه طراحی گرافیک محسوب می شود.
پیشرفت های تکنولوژیکی این نوع فعالیت به طور رسمی برای تلویزیون و فیلم ها در نظر گرفته می شود، چرا که زمان تولید و هزینه ها را کاهش داده، و این شکل از هنر را قابل دسترس تر ساخته است.
در حال حاضر، موشن گرافیک میتواند در تمام شبکههای دیجیتالی یافت شود؛ که باعث ایجاد انواع فرصتهای جدید خواهد شد.
نمونههایی از طراحی موشن گرافیک شامل موارد زیر می باشند:
۱ تبلیغات
۲ لوگو های انیمیشنی
۳ تریلر ها
۴ فیلم های تبلیغاتی
۵ ویدئو های آموزشی
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
طراحی گرافیک محیطی

شرکت رایانه گستر آگرین محیط افراد را به مکان هایی برای بهبود تجربه کلی خود از طریق ایجاد فضا به یاد ماندنی، جالب، آموزنده یا آسانتر برای جهت یابی ارتباط میدهد.
نمونههایی از طراحی محیطی شامل:
۱ نقاشی های دیواری
۲ ناوبری حمل و نقل عمومی
۳ علامتگذاری استادیوم ها
مفهوم انتخاب یک مسیر مطلوب برای رسیدن انسان ها به مقصد مورد نظر یا wayfinding یک نوع خاص از طراحی گرافیک محیط است که شامل نشانههای استراتژیک، و بصری است که به افراد در تشخیص اینکه کجا هستند و کجا باید بروند، کمک میکند تا آنها بتوانند بدون گیج شدن مسیریابی درستی داشته باشند.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
استخدام طراح گرافیک غیر حضوری
کارلنسر طیف وسیعی از گرافیست های حرفه ای را از سراسر کشور گرد هم آورده است.
فارغ از اینکه در کجا زندگی میکنید می توانید از طریق کارلنسر اقدام به استخدام گرافیست غیرحضوری یا دورکاری نمایید.
شما می توانید پروژههای طراحی گرافیک خود را با استخدام گرافیست های حرفه ای از سراسر کشور برونسپاری کنید . با کارلنسر شما بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی و زمانی به طیف وسیعی از خلاقترین طراحان گرافیک از سراسر کشور دسترسی دارید. برای استخدام طراح گرافیک همین امروزه یک پروژه رایگان یا تمام وقت ایجاد کنید.
سفارش طراحی گرافیک
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.